- Online Course
- To be scheduled
- Course duration – 3 sessions
- Total hours – 24
Register Now
Download Syllabus
To register for the course fill in the details
Dynamics 365 Field Service helps organizations better position themselves in the market by providing a variety of tools that assist in identifying and scheduling resources and managing workloads for mobile workers. This course will equip students with the skills necessary to identify and configure the key components that are used to deliver Field Service and mobile solutions. Key topics include identifying the organizational considerations that will drive configuration decisions and common configuration aspects. This course helps students better understand the bigger picture and end goals focused around implementations that aid in designing more efficient solutions that align with customer and organizational goals.
This course is designed for IT professionals with experience or interest in delivering Field Service solutions for large-scale customers.
After completing this course, you will be able to:
- Identify the key components involved in Field Service Implementations.
- Define the products and services that will be delivered to customers.
- Determine which pricing options to use in specific scenarios.
- Determine which resources are required.
-
- Module 1: Configure Field Service In this introductory module, we will introduce key concepts of Dynamics 365 Field Service, including bookable resources. Lesson
- Configure Microsoft Dynamics 365 Field Service
- Configure bookable resources
- Schedule crews, facilities, and resource pools
After completing this module, students will be able to:
- Configure Field Service
- Configure bookable resources
- Configure and schedule crews, facilities, and resource pools
Module 2: Manage work orders in this module, we will explore work orders, incident types and inspections. Lesson
- Work order management, agreements, inventory and purchasing
- Manage incident types
- Inspections
After completing this module, students will be able to:
- Handle work orders, agreements, inventory and purchasing
- Mange incident types
- Create and manage inspections
Module 3: Schedule and dispatch work orders in this module, we will learn how to work with the schedule board to schedule and dispatch work orders. Lesson
- Manage scheduling options
- Customize the schedule board
- Deploy Resource Scheduling Optimization (RSO)
After completing this module, students will be able to:
- Schedule and dispatch work orders
- Customize the schedule board
- Deploy RSO
Module 4: Field Service Mobile App. In this module, we will learn how customize and configure the Field Service mobile app. Lesson
- Get started with the Field Service mobile app
- Customize and configure the mobile app
- Integrate Remote Assist
After completing this module, students will be able to:
- Customize and configure the Field Service mobile app
- Integrate Remote Assist
Module 5: Manage inventory and purchasing in this module, we will learn how to manage inventory and purchasing in work orders. Lesson
- Configure Field Service work orders
After completing this module, students will be able to:
- Configure work orders
- Manage inventory using inventory management and warehouse management
- Make inventory adjustments and transfers
Module 6: Implement assets and connected devices in this module, we will introduce Connected Field Service, customer assets and creating work orders from IoT data. Lesson
- Customer assets
- Create work orders from IoT data
After completing this module, students will be able to:
- Create and associate customer assets
- Create work orders from IoT data using Connected Field Service
Module 7: Microsoft Power Platform and Field Service In this module, we will learn how to use the Microsoft Power Platform to create custom apps to enhance your Field Service solution. Lesson
- Create custom apps
- Gather feedback with Customer Voice
After completing this module, students will be able to:
- Create custom apps for Dynamics 365 Field Service
- Gather customer feedback using Customer Voice
- Module 1: Configure Field Service In this introductory module, we will introduce key concepts of Dynamics 365 Field Service, including bookable resources. Lesson
Download Syllabus
Previous
Next
תודה לכרמל הדרכות על הדרכה מצוינת בעולמות ה 365 power app power automate . ההדרכה הועברה בצורה מעניינת ומקצועית. למרות המצב וההדרכה הוירטואלית, הלמידה היתה אפקטיבית והחומר הועבר במלואו . מקצוענות לשמה! ”
תהילה שאולמלמ תים
תודה על ביצוע הדרכות לארגון שלנו. ההדרכות בוצעו באופן מקצועי, עם התאמה מלאה לצרכי הארגון ובאופן אינטראקטיבי ואדיב מול המשתתפים.
כל הליך הניהול, תיאום מועדים, ההכנות ואכפתיות של המדריכים בוצע באופן איכותי ולמופת.
אין ספק שאתם הייתם חלק מההצלחה של מעבר הארגון לסביבת חלונות 10 ואופיס 2016, עם ההדרכות, סיוע לעובדים ומתן ליווי אישי ”
זיו סירקיסרשות ניירות ערך
בחרנו בחברת כרמל הדרכה להדריך קורס Office 365 למשתמשי קצה, קבלנו מרצה מקצועי וסבלני וחומרי לימוד שמתאימים לצורכי הארגון. הקורס נערך בכיתת לימוד שלנו, מה שגם חסך עלויות סביב השכרת כיתה, הסעות ושעות עבודה.
בקיצור היה קורס מעולה. ”
אורי אהרונסוןבתי דין רבניים
לאחרונה סיימנו בכי”ל, כימקלים לישראל, קורס power bi עם ברק נהרי.
הקורס התקיים בצורה שירותית מקצועית ביותר. ברק הדריך את המשתתפים באופן יסודי ומקצועי תוך שילוב תרגולים של התוכן המקצועי שלנו. קיבלנו מענה לכל שאלה ובקשה. אני ממליצה על הקורס ויתרה מכך על המדריך התותח ברק נהרי. תודה רבה. ”
Izit Attias Bustinכי”ל – כימקלים לישראל
סיימנו היום הדרכת אקסל לחשבים מטעם כרמל הדרכה.
אנו עובדות במחלקת ספקים באגד ואקסל הוא אחד הכלים הכי חשובים במחלקה שלנו.
המדריך היה מעולה והעביר את החומר בצורה סבלנית ומרתקת!
חווית הלמידה היתה מהנה ואפילו כיפית ”
שירה דרייאגד
לאחרונה עברתי קורס Developing Solutions for MS Azure עם ניר דובוביצקי. היה מאוד מעניין. מרצה בהחלט שולט בחומר ונתן הרבה טיפים מניסיון האישי. ממליץ על הקורס. ”
Stas Gerlinאזטק טכנולוגיות
Previous
Next
אומרים עלינו