ניתן לחלק את השימוש ב-SharePoint לשני סוגים של שימוש:
פתרון עבור צוותי עבודה – זהו מרחב עבודה וירטואלי המתאים עבור צוותים. המשתתפים בו יכולים לערוך ולשנות, ולבצע פעולות שונות. יישום שכזה יכול לסייע למטרות שונות כמו ניהול המשימות של הפרויקט, שיתוף קבצים, תקשורת מול מחלקת כוח האדם של הארגון ואפילו תכנון אירועים הקשורים לפעילויות ההוויי וגיבוש של הארגון.
SharePoint מאפשר למספר אנשים לערוך את אותו קובץ בו זמנית, ובכך מאפשר לארגון להגיב מהר יותר להזדמנויות ואתגרים.
שימוש לצורך תקשורת – צורת שימוש זו נועדה על מנת שהארגון יוכל לתקשר בצורה חד כיוונית עם עובדים וצוותים. למשל באמצעות אתר זה תוכלו לפרסם חדשות ארגוניות, נהלים של כוח אדם, טפסים למילוי, הודעות לעובדים וכו‘.