גוגל לעומת מיקרוסופט
גוגל ניסתה להתחרות במיקרוסופט בפלח השוק החזק ביותר שלה – יישומי האופיס, הדרך לשם דרשה יתרון יחסי של גוגל על פני מיקרוסופט. גוגל פעלה בשני מישורים: הראשון מחיר – או יותר מדויק, בחינם!!
גוגל "אמרה" (הלכה למעשה), משתמש יקר, במקום לקנות במאות שקלים את חבילת האופיס של מיקרוסופט, תשתמש באופיס החינמי שלי.
המישור השני ליתרון היחסי על פני מיקרוסופט, הוא ליצור מכנה משותף שיאפשר אינטראקציה בין המשתמשים של גוגל – ומכיוון שגוגל חצתה את רף מיליארד המשתמשים, לפני יותר משנתיים – כדאי וניתן ליצור אינטראקציה כזו, ע"י קישור פשוט – יצירת האינטראקציה הזו, במילים אחרות, נקראת: שיתוף!
שיתוף מסמך
נניח לדוגמא שארצה לכתוב מסמך, תוכן מסמך זה אמנם נכתב על ידי, אך משותף לחמש קולגות שלי.
לפני שהגיעה גוגל – כתבתי את המסמך במעבד תמלילים מסוים (סביר להניח ב Word של מיקרוסופט); שלחתי את המסמך בדואר אלקטרוני לקולגה הראשון; הוא בתורו העביר לשני.. וכך הלאה עד לקולגה החמישי – שהחזיר אליי לסגירה סופית.
במקרה הטוב היה די בסבב אחד, במקרים רבים, התהליך חזר על עצמו בכמה סבבים, דבר שיכל לקחת ימים.
נדמיין כעת שאותו מסמך – פתוח באותו זמן נתון – אצל כל הקולגות, ובזמן שהראשון מתקן, השני עובד על הפיסקה הרלוונטית אליו, ורואה במקביל את שאר הקולגות מבצעים תיקוני הגהה..
ניתן להפסיק לדמיין – זה בדיוק מה שגוגל יצרה! כל מה שנדרש כדי ליצור את השיתוף הזה:
- שלמשתף יהיה חשבון (שם משתמש וסיסמא) בגוגל, וכך גם לאלו שאותם ירצה לשתף.
- שהמשתף יכניס את כתובות המייל להגדרות השיתוף במסמך שלו.
הכנסת כתובות מייל להגדרות שיתוף
כעת נציג כיצד להכניס כתובות מייל להגדרות השיתוף במסמך שיצרנו.
שלב ראשון – ללחוץ על לחצן השיתוף, בראש המסמך, בצד שמאל –
שלב שני – בחלון שנפתח, בשורה בה רשום: "יש להזין שמות או כתובות אימייל.. – יש להכניס את כתובות המייל של אלו אותם ארצה לשתף.
הערה: אם נכניס את השמות, גוגל יזהה את הכתובות מאנשי הקשר שלנו.
שלב שלישי – לבחור מהי רמת ההרשאה לשאר. יש ללחוץ על העיפרון
ולבחור מבין 3 האפשרויות:
ולבסוף ללחוץ על בוצע.