הבנת היכולות של למידת מכונה של Azure
Microsoft Azure מספק את שירות למידת המכונה של Azure – פלטפורמה מבוססת ענן להפעלת ניסויים בקנה מידה גדול כדי לאמן מודלים חזויים מנתונים , ולפרסם את המודלים המיומנים כשירותים.
למידת מכונה של Azure מספקת את התכונות והיכולות הבאות:
תכונה | יכולת |
למידת מכונה אוטומטית | תכונה זו מאפשרת לאנשים שאינם מומחים ליצור במהירות מודל יעיל של למידת מכונה מנתונים. |
מעצב למידת מכונה של Azure | ממשק גרפי המאפשר פיתוח ללא קוד של פתרונות למידת מכונה. |
ניהול נתונים ומחשוב | אחסון נתונים מבוסס ענן ומשאבי מחשוב שמדעני נתונים מקצועיים יכולים להשתמש בהם כדי להריץ קוד ניסוי נתונים בקנה מידה גדול. |
צינורות Pipeline | מדעני נתונים, מהנדסי תוכנה ומומחי תפעול IT יכולים להגדיר צינורות כדי לתאם משימות הדרכה, פריסה וניהול של מודלים. |
מדעני נתונים יכולים להשתמש ב- Azure Machine Learning לאורך כל מחזור החיים של למידת מכונה כדי:
- לבלוע ולהכין נתונים.
- הפעל ניסויים כדי לחקור נתונים ולאמן מודלים לחיזוי.
- פרוס ונהל מודלים מיומנים כשירותי אינטרנט.
מהנדסי תוכנה עשויים לקיים אינטראקציה עם Azure Machine Learning בדרכים הבאות:
- שימוש בלמידת מכונה אוטומטית או במעצב למידת מכונה של Azure כדי לאמן מודלים של למידת מכונה ולפרוס אותם כשירותי REST שניתן לשלב ביישומים התומכים בבינה מלאכותית.
- שיתוף פעולה עם מדעני נתונים כדי לפרוס מודלים המבוססים על מסגרות נפוצות כגון Scikit-Learn, PyTorch ו- TensorFlow כשירותי אינטרנט, ולצרוך אותם ביישומים.
- שימוש בערכות SDK של למידת מכונה של Azure או בקבצי Script של ממשק שורת פקודה (CLI) כדי לתאם תהליכי DevOps המנהלים ניהול גירסאות, פריסה ובדיקה של מודלים של למידת מכונה כחלק מפתרון כולל לאספקת יישומים.
הבנת היכולות של השירותים הקוגניטיביים של Azure
השירותים הקוגניטיביים של Azure הם שירותים מבוססי ענן המתמצתים את יכולות הבינה המלאכותית. במקום מוצר יחיד, עליך לחשוב על Azure Cognitive Services כקבוצה של שירותים בודדים שבהם תוכל להשתמש כאבני בניין להרכבת יישומים מתוחכמים וחכמים.
שירותים קוגניטיביים מציעים מגוון רחב של יכולות AI מובנות מראש בקטגוריות מרובות, כפי שמוצג בטבלה הבאה.
שפה | דיבור | חזות | ההחלטה |
ניתוח טקסט | דיבור לטקסט | ניתוח תמונות | זיהוי אנומליה |
מענה על שאלות | טקסט לדיבור | ניתוח וידאו | מיתון תוכן |
הבנת שפה | תרגום דיבור | סיווג תמונות | התאמה אישית של תוכן |
תרגום | זיהוי רמקולים | זיהוי אובייקטים | |
ניתוח פנים | |||
זיהוי תווים אופטי |
שירותי בינה מלאכותית יישומיים
באפשרותך להשתמש בשירותים קוגניטיביים כדי לבנות פתרונות AI משלך, והם גם עומדים בבסיס שירותי הבינה המלאכותית היישומיים של Azure המספקים פתרונות מוכנים לשימוש עבור תרחישי AI נפוצים. שירותי AI יישומיים כוללים:
- Azure Form Recognizer – פתרון זיהוי תווים אופטי (OCR) שיכול לחלץ משמעות סמנטית מטפסים, כגון חשבוניות, קבלות ואחרות.
- Azure Metrics Advisor – שירות המבוסס על השירות הקוגנטיבי של גלאי האנומליה שמפשט את הניטור והתגובה בזמן אמת למדדים קריטיים.
- Azure Video Analyzer for Media – פתרון מקיף למנתחי וידאו המבוסס על השירות הקוגניטיבי Video Indexer.
- Azure Immersive Reader – פתרון קריאה התומך באנשים בכל הגילאים והיכולות.
- Azure Bot Service – שירות ענן לאספקת פתרונות AI לשיחות, או תוכניות Bot.
- חיפוש קוגניטיבי של Azure – פתרון חיפוש בקנה מידה של ענן המשתמש בשירותים קוגניטיביים כדי לחלץ תובנות מנתונים ומסמכים.
הבנת היכולות של שירות הבוטים של Azure
בוטים הם סוכני תוכנה מבוססי בינה מלאכותית שיכולים לעסוק באינטראקציות שיחה. לדוגמה, אתר אינטרנט עשוי לכלול ממשק צ'אט בוט שבו משתמשים יכולים לשלוח שאלות בשפה טבעית ולקבל תגובות לשיחה, או שארגון עשוי להשתמש בבוט כדי לענות לשיחות טלפון נכנסות ולאסוף מידע ראשוני לפני העברת השיחה למפעיל המתאים.
שירות Azure Bot הוא שירות בינה מלאכותית יישומי לפיתוח ואספקה של פתרונות Bot התומכים באינטראקציות שיחה בערוצים מרובים, כגון צ'אט באינטרנט, דואר אלקטרוני, Microsoft Teams ואחרים.
מהנדסי בינה מלאכותית יכולים לפתח בוטים על ידי כתיבת קוד, באמצעות ה – SDK של מסגרת הבוטים. לחלופין, אתה יכול להשתמש ב – Bot Framework Composer כדי לפתח בוטים מורכבים באמצעות ממשק עיצוב חזותי.
הבנת היכולות של החיפוש הקוגניטיבי של Azure
חיפוש מידע הוא דרישה נפוצה ביישומים רבים, החל מאתרי אינטרנט ייעודיים למנועי חיפוש וכלה באפליקציות למכשירים ניידים שיכולות למצוא מידע המתאים להקשר בהתבסס על מיקומך ומה ברצונך להשיג.
Search הוא שירות בינה מלאכותית יישומי המאפשר לך לקלוט וליצור אינדקס של נתונים ממקורות שונים, ולחפש באינדקס כדי לחפש, לסנן ולמיין מידע שחולץ מנתוני המקור.
בנוסף לאינדקס בסיסי מבוסס טקסט, Azure Cognitive Search מאפשר לך להגדיר צינור (Pipeline) המשתמש במיומנויות AI כדי לשפר את האינדקס עם תובנות הנגזרות מנתוני המקור – לדוגמה, על-ידי שימוש בראייה ממוחשבת וביכולות עיבוד שפה טבעית כדי ליצור תיאורים של תמונות, לחלץ טקסט ממסמכים סרוקים ולקבוע ביטויי מפתח במסמכים גדולים המתמצתים את נקודות המפתח שלהם.
בינה מלאכותית זו מייצרת חוויית חיפוש שימושית יותר, ניתן להתמיד בתובנות שחולצו על-ידי צינור (pipeline) ההעשרה שלך במאגר ידע לצורך ניתוח נוסף או שילוב בצינור נתונים עבור פתרון בינה עסקית.
השירותים הקוגניטיביים של Azure הם שירותים מבוססי ענן המתמצתים את יכולות הבינה המלאכותית. במקום מוצר יחיד, עליך לחשוב על Azure Cognitive Services כקבוצה של שירותים בודדים שבהם תוכל להשתמש כאבני בניין להרכבת יישומים מתוחכמים וחכמים.
שירותים קוגניטיביים כוללים מגוון רחב של שירותי AI בודדים בקטגוריות מרובות, כפי שמוצג בטבלה הבאה.
שפה | דיבור | חזון | ההחלטה |
שפה | דיבור | ראייה ממוחשבת | גלאי אנומליה |
מתרגם | חזון מותאם אישית | מנחה תוכן | |
פנים | התאמה אישית |
באפשרותך להשתמש בשירותים קוגניטיביים כדי לבנות פתרונות AI משלך, והם גם עומדים בבסיס שירותי הבינה המלאכותית היישומיים של Azure המספקים פתרונות מוכנים לשימוש עבור תרחישי AI נפוצים. שירותי AI יישומיים כוללים:
- Azure Form Recognizer – פתרון זיהוי תווים אופטי (OCR) שיכול לחלץ משמעות סמנטית מטפסים, כגון חשבוניות, קבלות ואחרות.
- Azure Metrics Advisor – שירות המבוסס על השירות הקוגנטיבי של גלאי האנומליה שמפשט את הניטור והתגובה בזמן אמת למדדים קריטיים.
- Azure Video Analyzer for Media – פתרון מקיף למנתחי וידאו המבוסס על השירות הקוגניטיבי Video Indexer.
- Azure Immersive Reader – פתרון קריאה התומך באנשים בכל הגילאים והיכולות.
- Azure Bot Service – שירות ענן לאספקת פתרונות AI לשיחות, או תוכניות Bot.
- חיפוש קוגניטיבי של Azure – פתרון חיפוש בקנה מידה של ענן המשתמש בשירותים קוגניטיביים כדי לחלץ תובנות מנתונים ומסמכים.
בעוד שהפרטים של כל שירות קוגניטיבי יכולים להשתנות, הגישה להקצאתם ולצריכתם היא בדרך כלל זהה.
הקצאת משאב שירותים קוגניטיביים
השירותים הקוגניטיביים של Azure כוללים מגוון רחב של יכולות AI שבהן תוכל להשתמש ביישומים שלך. כדי להשתמש בכל אחד מהשירותים הקוגניטיביים, עליך ליצור משאבים מתאימים במנוי Azure כדי להגדיר נקודת קצה שבה ניתן לצרוך את השירות, לספק מפתחות גישה לגישה מאומתת ולנהל את החיוב עבור השימוש של היישום שלך בשירות.
אפשרויות עבור משאבי Azure
עבור רבים מהשירותים הקוגניטיביים הזמינים, באפשרותך לבחור בין אפשרויות ההקצאה הבאות:
משאב מרובה שירותים
באפשרותך להקצות משאב שירותים קוגנטיביים התומך במספר שירותים קוגניטיביים שונים. לדוגמה, באפשרותך ליצור משאב יחיד המאפשר לך להשתמש בשפה, בראייה ממוחשבת, בדיבור ובשירותים אחרים.
גישה זו מאפשרת לך לנהל קבוצה אחת של אישורי גישה כדי לצרוך שירותים מרובים בנקודת קצה אחת, ועם נקודת חיוב אחת עבור השימוש בכל השירותים.
משאב בשירות יחיד
ניתן להקצות כל שירות קוגניטיבי בנפרד, לדוגמה על-ידי יצירת משאבי שפה וראייה ממוחשבת נפרדים במנוי Azure שלך.
גישה זו מאפשרת לך להשתמש בנקודות קצה נפרדות עבור כל שירות (לדוגמה, להקצות אותן באזורים גיאוגרפיים שונים) ולנהל אישורי גישה עבור כל שירות בנפרד. הוא גם מאפשר לך לנהל את החיוב בנפרד עבור כל שירות.
משאבים של שירות יחיד מציעים בדרך כלל שכבה חינמית (עם הגבלות שימוש), מה שהופך אותם לבחירה טובה לנסות שירות לפני השימוש בו ביישום ייצור.
משאבי הדרכה וחיזוי
בעוד שניתן להשתמש ברוב השירותים הקוגניטיביים באמצעות משאב Azure יחיד, חלקם מציעים (או דורשים) משאבים נפרדים לאימון וחיזוי מודלים. הדבר מאפשר לך לנהל חיוב עבור אימון מודלים מותאמים אישית בנפרד מצריכת המודל לפי יישומים, וברוב המקרים מאפשר לך להשתמש במשאב ייעודי ספציפי לשירות כדי לאמן מודל, אך במשאב כללי של Cognitive Services כדי להפוך את המודל לזמין ליישומים לצורך הסקה.
זיהוי נקודות קצה ומפתחות
כאשר אתה מקצה משאב שירות קוגנטיבי במנוי Azure שלך, אתה מגדיר נקודת קצה שדרכה יישום יכול לצרוך את השירות.
כדי לצרוך את השירות דרך נקודת הקצה, יישומים דורשים את המידע הבא:
- נקודת הקצה URI. זוהי כתובת ה- HTTP שבה ניתן לגשת לממשק REST עבור השירות. רוב ערכות פיתוח התוכנה (SDK) של השירותים הקוגניטיביים משתמשות ב- URI של נקודת הקצה כדי ליזום חיבור לנקודת הקצה.
- מפתח מנוי. הגישה לנקודת הקצה מוגבלת בהתבסס על מפתח מנוי. יישומי לקוח חייבים לספק מפתח חוקי כדי לצרוך את השירות. כאשר אתה מספק משאב שירותים קוגניטיביים, נוצרים שני מפתחות – יישומים יכולים להשתמש בכל אחד מהמפתחות. באפשרותך גם ליצור מחדש את המפתחות כנדרש כדי לשלוט בגישה למשאב שלך.
- מיקום המשאב. בעת הקצאת משאב ב- Azure, אתה בדרך כלל מקצה אותו למיקום, הקובע את מרכז הנתונים של Azure שבו מוגדר המשאב. בעוד שרוב ערכות ה- SDK משתמשות ב- URI של נקודת הקצה כדי להתחבר לשירות, חלקן דורשות את המיקום.
שימוש ב- REST API
שירותים קוגניטיביים מספקים ממשקי תיכנות יישומים (API) של REST שיישומי לקוח יכולים להשתמש בהם כדי לצרוך שירותים. ברוב המקרים, ניתן לקרוא לפונקציות שירות על-ידי שליחת נתונים בתבנית JSON על פני בקשת HTTP, שעשויה להיות בקשת POST, PUT או GET בהתאם לפונקציה הספציפית הנקראת. תוצאות הפונקציה מוחזרות ללקוח כתגובת HTTP, לעתים קרובות עם תוכן JSON העוטף את נתוני הפלט מהפונקציה.
השימוש בממשקי REST עם נקודת קצה של HTTP פירושו שכל שפת תכנות או כלי המסוגלים להגיש ולקבל JSON over HTTP יכולים לשמש לצריכת שירותים קוגניטיביים. באפשרותך להשתמש בשפות תכנות נפוצות כגון Microsoft C# , Python ו- JavaScript; כמו גם כלי עזר כגון Postman ו cURL, אשר יכול להיות שימושי לבדיקה.
שימוש ב-SDK
באפשרותך לפתח יישום המשתמש בשירותים קוגניטיביים באמצעות ממשקי REST, אך קל יותר לבנות פתרונות מורכבים יותר באמצעות ספריות מקוריות עבור שפת התכנות שבה אתה מפתח את היישום.
ערכות פיתוח תוכנה (SDK) עבור שפות תכנות נפוצות מופשטות ממשקי REST עבור רוב השירותים הקוגניטיביים. זמינות SDK משתנה בהתאם לשירותים קוגניטיביים בודדים, אך עבור רוב השירותים יש SDK עבור שפות כגון:
- מיקרוסופט C# (.NET Core)
- Phyton
- JavaScript (node.js)
- JAVA
כל SDK כולל חבילות שבאפשרותך להתקין כדי להשתמש בספריות ספציפיות לשירות בקוד שלך, ותיעוד מקוון שיסייע לך לקבוע את הכיתות, השיטות והפרמטרים המתאימים המשמשים לעבודה עם השירות.