מבוא
המסע שלך מתחיל בחקירה של מושגי הליבה והעקרונות שעליהם מבוססת בינה מלאכותית, ומבט כולל על שירותי Microsoft Azure שבהם באפשרותך להשתמש כדי לפתח פתרונות AI:
- הגדרת בינה מלאכותית
- הבנת מונחים הקשורים לבינה מלאכותית
- הבנת שיקולים עבור מהנדסי AI
- הבנת שיקולים עבור בינה מלאכותית אחראית
- הבנת היכולות של למידת מכונה של Azure
- הבנת היכולות של השירותים הקוגניטיביים של Azure
- הבנת היכולות של שירות הבוטים של Azure
- הבנת היכולות של החיפוש הקוגניטיבי של Azure
הגדרת בינה מלאכותית
בינה מלאכותית (AI) נפוצה יותר ויותר ביישומי התוכנה שבהם אנו משתמשים מדי יום; כולל עוזרים דיגיטליים בבתים ובטלפונים הסלולריים שלנו, טכנולוגיית רכב בכלי הרכב שלוקחים אותנו לעבודה, ויישומי פרודוקטיביות חכמים שעוזרים לנו לבצע את עבודתנו כשאנחנו מגיעים לשם.
אז מהי בעצם בינה מלאכותית?
ישנן הגדרות רבות; חלקם טכניים, חלקם פילוסופיים; אך באופן כללי, אנו נוטים לחשוב על בינה מלאכותית כתוכנה המציגה יכולת אחת או יותר דמוית אדם, כפי שמוצג בטבלה הבאה:
תפיסה חזותית – היכולת להשתמש ביכולות ראייה ממוחשבת כדי לקבל, לפרש ולעבד קלט מתמונות, זרמי וידאו ומצלמות חיות.
ניתוח טקסט – היכולת להשתמש בעיבוד שפה טבעית (NLP) לא רק כדי "לקרוא", אלא גם לחלץ משמעות סמנטית מנתונים מבוססי טקסט.
דיבור – היכולת לזהות דיבור כקלט ולסנתז פלט מדובר. השילוב של יכולות הדיבור יחד עם היכולת ליישם ניתוח NLP של טקסט מאפשר צורה של אינטראקציה בין אדם למחשוב שזכתה לכינוי AIs שיחה, שבה משתמשים יכולים לקיים אינטראקציה עם סוכני AI (המכונים בדרך כלל בוטים) באופן דומה מאוד עם אדם אחר.
קבלת החלטות – היכולת להשתמש בניסיון העבר ובמתאמים שנלמדו כדי להעריך מצבים ולנקוט בפעולות מתאימות. לדוגמה, זיהוי חריגות בקריאות חיישנים ונקיטת פעולה אוטומטית למניעת כשל או נזק למערכת.
יכולות מסוג זה נמצאות יותר ויותר בהישג ידם של יישומי תוכנה יומיומיים, מה שעוזר להפוך אותן לאינטואיטיביות ושימושיות יותר במגוון רחב של תרחישים שהיו קיימים בעבר רק בתחומי המדע הבדיוני.