קורסי מיקרוסופט לארגונים – כרמל הדרכה

Microsoft Partner

קורס אקסל – גיליון אקסל

תוכן עניינים

הגנת הגיליון

ישנם 4 הגנות בשימוש נפוץ באקסל: הגנת קובץ; הגנת מבנה חוברת העבודה; הגנת חלון חוברת העבודה; והגנת גיליון. בסעיף זה נדבר על הגנת הגיליון:
באפשרותנו להגן על הגיליון מפני כתיבה ועריכה שאיננו מעוניינים בה. לדוגמה – נכין עבור העובדים קובץ למילוי עצמי של שעות העבודה, ולא נרצה שעובדים המנוסים פחות מאתנו בעבודה בגיליון האקסל, ימחקו חלילה את הנוסחאות שיצרנו – באפשרותנו להגן על הגיליון – ולאפשר למשתמש למלא את הנתונים רק בתאים שנרצה

ניגש לכרטיסיית הסקירה > קבוצת שינויים > פקודת הגנת גיליון.

תיפתח תיבת דו-שיח הגנת גיליון – ניתן לראות כעת, שיש באפשרותנו להגדיר עבור המשתמשים רק מה שנאפשר עבורם. לדוגמא: אם נסמן את תיבת הסימון של 'למחוק עמודות' – כשנלחץ על אישור – הגיליון יהיה מוגן, וניתן יהיה רק למחוק עמודות אך לא להוסיף עמודות.

אם המשתמש ינסה להתחכם ודרך פעולה אחרת יסתור את ההגנה – לדוגמא: הגנו על תא בו יש נוסחה, אך אפשרנו למשתמש למחוק עמודות – אם המשתמש ינסה למחוק כמה עמודות ובתוכם את העמודה בה נמצא התא שהגנו – הוא יקבל הודעה שהגיליון מוגן.

כדי להגן על נוסחה – יש להבין את המושג: תא נעול. כברירת מחדל כל התאים בגיליונות באקסל נעולים. אם נרצה לאפשר למשתמש למלא נתונים (במקום בו אין נוסחה), ישנם שני שלבים: השלב הראשון – לסמן את התאים> עיצוב תאים> בחירה בכרטיסיית הגנה> הורדת הסימון מאפשרות נעול. הערה: אם הסרנו נעילת תאים מתא בו יש נוסחה (ותא זה אמור להיות מוגן) האקסל יסמן לנו לנעול את התא. השלב השני – לסמן: אפשר לכל המשתמשים 'לבחור תאים לא נעולים' > להוריד את הסימון מ – 'לבחור תאים נעולים'  > אישור.

ניתן לראות בתיבת הדוח שיח אפשרות לסיסמה – לא תמיד כדאי לנעול את הגיליון עם סיסמה – פן נשכח אותה. בהנחה שהמשתמש לא רוצה במזיד לפגוע בגיליון האקסל שניצור – תספיק לנו הגנה ללא סיסמה

כדי לשחרר את ההגנה – יש להיכנס שוב לכרטיסיית סקירה > וללחוץ על הסרת הגנת גיליון.

תצוגת הגיליון – הקפאת חלונית

לעיתים יצא לנו לעבוד בגיליון עם הרבה רשומות או הרבה עמודות – ונרצה, כשאנחנו גוללים מטה או שמאלה את הגיליון, עדיין לראות את הכותרות או עמודות מסוימות בגיליון.

בדוגמא שלהלן, נרצה ששם הלקוח שרשום בעמודה הימנית תישאר קבועה, ובשאר העמודות נוכל לנווט:

אם נרצה לראות את הנתונים מעמודה H ואילך, נאלץ לגלול שמאלה את הגיליון, ואז לאבד את הנתונים בעמודות מימין:

לכן, נקפיא את החלונית – שהעמודות הימניות, אותן נרצה להשאיר יישארו קבועות.

בכרטיסיית תצוגה > קבוצת חלון > פקודת הקפא חלונית נבחר באפשרות שנרצה:

לפנינו 3 אפשרויות:

  • ניתן להקפיא שורה עליונה – ואז לא חשוב היכן נמקם את הסמן.
  • ניתן להקפיא עמודה ראשונה – ואז לא חשוב היכן נמקם את הסמן.
  • ניתן להקפיא על פי בחירתנו, כמה שורות וכמה עמודות שנבחר – ואז חשוב מאוד היכן נמקם את הסמן – במקרה זה, יש לעמוד בתא שמימין לו ומעליו התאים (השורות והעמודות) יוקפאו.

קורס אקסל
תוכן עניינים
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
למה לבחור בכרמל הדרכה?
אנחנו מציעים פתרונות איכותיים להדרכות מקצועיות שחוסכות לכם זמן ומשאבים, ומספקים לכם את הכלים לקחת את כישורי האקסל שלכם עוד צעד קדימה!
מרצים מובילים

בעלי ניסיון הדרכתי ומעשי עשיר

מגיעים אליכם

אתם קובעים את מיקום הקורס והמועד

תאוריה ותרגול

חומרי לימוד ומעבדות רשמיות של מיקרוסופט הזמינים בענן

תוכנית מותאמת

התאמה מלאה ואישית לדרישות ולצרכי הארגון

למדו מהמומחים שלנו
Working with Excel?
כמה דברים שחשוב לדעת על Excel

לכל חברה, בכל תחום – באופן גורף – ישנם נתונים, מדויק יותר לומר – בסיסי נתונים.
בסיסי נתונים בהם מתנהל המידע של החברה.
בסיסי הנתונים יכולים להיות רשימת לקוחות, רשימת ספקים, דוחות שעות, חישובי מדדים, השוואות תמחירים, הצלבות של בדיקות; מוצרים; רכיבים; דגימות ועוד ועוד.
גם אם בסיסי הנתונים שלכם מאוגדים בתוכנות כמו CRM, ERP, או תוכנות המתואמות אישית לניהול הפעילות, התפעול השוטף, הסקת מסקנות, ניתוח הפעילות מתבצעים כיום, ברוב הדומיננטי של החברות עם יישום ה-Excel של Microsoft.

קרא עוד »
קורס אקסל
קורס אקסל – מה זה אקסל?

אקסל הוא יישום אחד מכלל היישומים בחבילה הנקראת –  Microsoft Office.
היישום/תוכנה זו, היא הנפוצה ביותר לניהול בסיסי מידע לצורך חישובים מתמטיים, והצגה גרפית של הנתונים.
ייעודה העיקרי הוא הצגה וחישוב של ערכים מתמטיים ונוסחאות לצרכים שונים החל מחישובי שכר, דרך נוסחאות מרובות-ערכים ועד לחישובים מדעיים.

קרא עוד »
קורס אקסל
קורס אקסל – פונקציות לוגיות

פונקציות לוגיות הן פונקציות שנועדו לשמש אותנו בעולם האמתי – כלומר, במציאות לא כולם מתנהגים אותו הדבר, לא כולם מצטיינים או חלילה נכשלים – אלא ישנם תופעות שונות המצריכות נוסחאות שונות.

קרא עוד »

מתחיל ב-06.06.2024

1 מפגש

16:00 - 09:00
Azure AI Fundamentals
דילוג לתוכן