באפשרותך ליצור בקלות פתרון Bot לתמיכה במשתמשים ב- Microsoft Azure באמצעות שילוב של שני שירותי ליבה:
- שירות שפה. שירות השפה כולל תכונת מענה על שאלות מותאמת אישית המאפשרת לך ליצור מאגר ידע של צמדי שאלות ותשובות שניתן לבצע עליהם שאילתות באמצעות קלט שפה טבעית.
הערה
יכולת התשובה לשאלה בשירות השפה היא גירסה חדשה יותר של שירות QnA Maker – שעדיין זמינה כשירות נפרד.
- Azure Bot service. שירות זה מספק מסגרת לפיתוח, פרסום וניהול של תוכניות Bot ב- Azure.
יצירת מאגר ידע מותאם אישית של שאלות העונות על מאגר הידע
האתגר הראשון ביצירת בוט לתמיכה במשתמשים הוא להשתמש בשירות השפה כדי ליצור מאגר ידע. באפשרותך להשתמש בתכונת התשובה המותאמת אישית של Language Studio כדי ליצור, להכשיר, לפרסם ולנהל בסיסי ידע.
הערה
באפשרותך לכתוב קוד כדי ליצור ולנהל מאגרי ידע באמצעות ה- API או ה- SDK של REST של שירות השפה. עם זאת, ברוב התרחישים קל יותר להשתמש בסטודיו השפה.
הקצאת משאב Azure של שירות שפה
כדי ליצור מאגר ידע, תחילה עליך להקצות משאב שירות שפה במנוי Azure שלך.
הגדרת שאלות ותשובות
לאחר הקצאת משאב שירות שפה, באפשרותך להשתמש בתכונה 'מענה על שאלות מותאמות אישית' של Language Studio כדי ליצור מאגר ידע המורכב מצמדי שאלות ותשובות. שאלות ותשובות אלה יכולות להיות:
- נוצר ממסמך שאלות נפוצות קיים או מדף אינטרנט.
- הוזן ונערך באופן ידני.
במקרים רבים, נוצר בסיס ידע באמצעות שילוב של כל הטכניקות הללו; החל ממערך נתונים בסיסי של שאלות ותשובות ממסמך שאלות נפוצות קיים והרחבת מאגר הידע עם ערכים ידניים נוספים.
ניתן להקצות לשאלות במאגר הידע ביטויים חלופיים כדי לסייע באיחוד שאלות בעלות אותה משמעות. לדוגמה, ייתכן שתכלול שאלה כגון:
מה מיקום המשרד הראשי שלך?
באפשרותך לצפות דרכים שונות שבהן ניתן לשאול שאלה זו על-ידי הוספת ביטוי חלופי כגון:
היכן ממוקם המשרד הראשי שלך?
בדוק את מאגר הידע
לאחר יצירת קבוצה של זוגות שאלות ותשובות, עליך לשמור אותה. תהליך זה מנתח את השאלות והתשובות המילוליות שלך ומיישם מודל מובנה לעיבוד שפה טבעית כדי להתאים לתשובות המתאימות לשאלות, גם כאשר הן אינן מנוסחות בדיוק כפי שצוין בהגדרות השאלות שלך. לאחר מכן תוכל להשתמש בממשק הבדיקה המוכלל בסטודיו השפה כדי לבדוק את מאגר הידע שלך על-ידי שליחת שאלות וסקירת התשובות המוחזרות.
שימוש במאגר הידע
כאשר אתה מרוצה ממאגר הידע שלך, פרוס אותו. אז אתה יכול להשתמש בו בממשק REST שלו. כדי לגשת למאגר הידע, יישומי לקוח דורשים:
- מזהה מאגר הידע
- נקודת הקצה של מאגר הידע
- מפתח ההרשאה של מאגר הידע
בניית תוכנית Bot באמצעות שירות הבוטים של Azure
לאחר שיצרת ופרסת מאגר ידע, תוכל לספק אותו למשתמשים באמצעות תוכנית Bot.
צור בוט עבור מאגר הידע שלך
באפשרותך ליצור בוט מותאם אישית באמצעות ה- SDK של Microsoft Bot Framework כדי לכתוב קוד השולט בזרימת השיחה ומשתלב עם מאגר הידע שלך. עם זאת, גישה קלה יותר היא להשתמש בפונקציונליות יצירת הבוט האוטומטית, המאפשרת לך ליצור בוט עבור מאגר הידע שנפרס ולפרסם אותו כיישום Azure Bot Service בלחיצות ספורות בלבד.
הרחבה וקביעת תצורה של תוכנית Bot
לאחר יצירת הבוט שלך, באפשרותך לנהל אותו בפורטל Azure, שבו תוכל:
- הרחב את הפונקציונליות של הבוט על-ידי הוספת קוד מותאם אישית.
- בדוק את הבוט בממשק בדיקה אינטראקטיבי.
- הגדר רישום, ניתוח ושילוב עם שירותים אחרים.
לקבלת עדכונים פשוטים, באפשרותך לערוך קוד בוט ישירות בפורטל Azure. עם זאת, להתאמה אישית מקיפה יותר, תוכל להוריד את קוד המקור ולערוך אותו באופן מקומי; פרסום מחדש של הבוט ישירות ל- Azure כשתהיה מוכן.
חיבור ערוצים
כאשר הבוט שלך מוכן למסירה למשתמשים, אתה יכול לחבר אותו למספר ערוצים; מה שמאפשר למשתמשים לקיים איתו אינטראקציה באמצעות צ'אט באינטרנט, דואר אלקטרוני, Microsoft Teams ואמצעי תקשורת נפוצים אחרים.
משתמשים יכולים לשלוח שאלות לבוט בכל אחד מהערוצים שלו, ולקבל תשובה מתאימה ממאגר הידע שעליו מבוסס הבוט.